Monday, March 20, 2006

Demam F1


Salam...

perghh.. penat.. lenguh kaki.. sakit lutut.. arghhh berkhidmat untuk negaranye pasal haha.. errr sape nak bayar bil telefon aku, abis dah nak sampai limit, call shuttle nye pasal.. camni next year aku jelah jadik tokey shuttle tuh.. cheisss!!

17 - 19 Mac 06.. sekali lagi aku melangkah penuh bergaya ke Litar F1 Sepang, sebagai volunteer jerr hehe.. this year, again, im incharge of VVIP arrival.. dari protocol setinggi2 hingga ke tahap sultan sampai la ke tahap susun kete2 VVIP tuh parking elok2, tempat parking dah la ciput kete yang datang sume besar bagak.. Tuanku Jaafar dengan Roll Roycenye, Tun Mahathir dgn Porschenye, Pak Lah n Dato' Najib dgn Chancellornye (kete bodyguard diorang nie yang memenuhkan parking ekekeke), Datuk Bentara Johor dengan Bentleynye, tapi yang paling maintain, Datuk Mokhzani dengan Alphard, Porsche, Merc Brabus n Ferrari Enzo (mat2 salleh pun sibuk amik gambo ferrari nie, kat tempat dorang pun takde orang pakai ekekeke)

17 Mac, takde mende.. lepak2 layan practise session from the royal and perdana suite, crowd pun tak ramai.. VVIP lagi la sorang pun takde

18 Mac, hari nie sibuknye bleh tahan.. ramai jugak orang datang for the qualifying, maklum la tahun nie qualifying format dah tukar.. style baru.. and as usual.. aku kat perdana ground nie taktau mende pun.. takat dengar bunyi jentera2 F1 yang mmg membingitkan tuh.. tapi, best jugak ape, pepagi hari ade pit lane walk 9.30 - 10.45 a.m... since takde guest, kitorang geng2 volunteers yang beriyer2 wat pit lane visit hahaha.. bestnyer, suke2 ati jerr amik2 gambar, dah takde orang kan??

19 Mac, canteeek.. race day beb.. hari yang ditunggu2, bkn sebab race tuh, tapi sebab will get the rm150 allowance ekekeke.. series, tahun nie agak cool sket situasi kat perdana ground sebab rombongan Sultan Brunei (last year datang 13 kete tuh) tak datang, so ample car park area.. senang keje aku n teammates kat ground.. guest ramai, tah nape ramai indon tahun nie, maybe sbb diorang ade duta F1 Indonesia, sape tah name die hehe.. memule tun mahathir mai (huuu aku naik lift 4 orang bersama tun dan kakak dia kot.. huuu bedebor rasenye), dato' azalina mai, pastuh paklah mai, pastu datuk najib mai (aikk datuk najib mai lewat? oo ya la datuk najib kene tunggu wife die make up daa hehehe) kendian before pit walk kedue baru la tuanku Jaafar mai, Bentara Johor mai.. aku ingatkan takyah gie pitwalk dah.. tapi dah tuanku Muzaffar (anakanda Tuanku Jaafar) ajak, kena la gie jugak...

race?? hmm cam biase takat dengar bunyi jerr... nampak jugak la kelibat2 kete tuh.. tapi dah laju sangat, ape la sgt yang nampak... first casualties, kimi raikkonen.. then rosberg dgn webber (mamt nie lalu sebelah aku tapi arghh nape la partner aku tak bgtau awal2 arghh tak sempat snap gambar die).. then nampak heidfeld dihantar ke paddock dengan motor kapchai.. pastuh tak tau mende dah, sbb guest dah sibuk nak balik.. adeih kacau daun tol.. tapi, dah tu keje aku, kene buat jugak la...

penamat.. tahun nie ramai orang datang, area rm50 tuh ramai, budak2 sekolah datang secara rombongan pun ade.. tapi kalau ye pun rombongan, datang la dgn pakaian sukan.. ape daa cikgu dorang nie.. nak bagi budak pengsan ape tengah2 panas tuh.. ish ishh ishh.. yang paling tak best bile VVIP nie ade yg bising2 nak shuttle cepat kejar flight sbg.. ape diorang ingat KLIA dgn Litar F1 tuh dekat ke.. ponggah!!!! yang paling best bagi aku, bile Dato' Mokhzani memberi kepercayaan penuh pada aku untuk pegang pass2 Perdana Suite untuk guest2 die.. takde aku, dorang takleh masuk wooo (mmg jadik pun smlm, sape soh die sampai time pitwalk akakaka)...

thanks to fazid n kak fyreen (captain).. tiqah, salim n azmi (team perdana ground).. abe, tasya, mohan, roger and all royal/perdana suite team.. geng2 kat bunga raya.. kenkawan volunteers yang lain... man, musa, mamu, ayie, zaimie, cikgu murni, diah, fifi, lia, syuei, dayang budak sekolah, ain, ala sape ke lagik.. kalau aku tak tulis skrg, sure aku lupe name dorang nie nanti ekekeke.. DAH LA!!!

~ next mission, Japan GT 23 - 25 June 2006 ~

No comments: