Wednesday, January 06, 2010

mode fameli - insan yang gila

gambor sekadar hiasan...

Salam.. dalam hidup aku (setakat umur 30 tahun 5 bulan neyh) ramai orang gila(pesakit mental tahap kronik) yang aku jumpe.. mase kecik-kecik zaman sekolah rendah.. kat kampung aku ade seorang lelaki yang mental bernama Malik dan digelar Malik Gila.. seingat aku.. die tak pernah kaco aku.. cume bau badan die jerr yg sedikit mengganggu gugat kesegaran udara kampung di waktu pagi..

Lepas Malik Gila.. ada sorang lagik.. ala aku lupe name die CikLI ke CikAm ke tapi die lelaki.. yang aku dengar cite die nie dulu belajor kat universiti (USM kate org kampung).. tapi maybe die terlalu advance.. pelajaran telah mengganggu mental die dan akhirnya die macam sewel2 jugak.. tapi.. die nie jual ubat dan dipercayai ubat nie die proses sendiri.. Wallahu-Alam.. aku tak pernah terjah rumah die yang kelihatan usang dan dikelilingi semak samun..

Lepas brader nie.. aku takde la berurusan harian dgn orang2 yang dikatakan gila dari segi mental.. sehinggalah kawan2 y4e aku cite pasal Leha.. Leha nie cukup glamer sampai ade clip kat youtube lagik.. kisah die sadis jugak. aku kene keghobek2 (belek2) forum ke website mane ke pasal minah nie.. err kat youtube pun ade kot cite die.. baca kat ruangan comment.. (tadi aku cari kat youtube tak jumpe la plak)

makin lame hidup.. barulah sedar yang banyak gilerr sifat, sikap dan penyakit yang mmg gilerr.. aku kenal gila brand Nike, gila futsal, gile talak, gile bola, gile babi, gila sex, gila-gila, gila kerja, gila forum, gila facebook, gila sms dan gilagilagilagilagi lagi sampai aku pun rase lagi gila dari org yg gila tuh kekeke... hingga akhirnya aku terjumpa maksud gila yg sebenar iaitu Gila adalah apabila seseorang melakukan kerja yang sama berulang kali dan mengharapkan keputusan yang lain

contoh mudah.. Aiman (bkn Aiman hmc atau AimanKmn kekeke) kerja dengan gaji RM4,000 sebulan.. Aiman nak up pendapatan bulanan sehingga menjadi RM7,000.. so, mampukah Aiman dapat RM7,000 hanya dengan menjalankan kerja sedia ada sahaja? pasti tidak!Aiman kena buat kerja lain seperti jual kuih muih ke, join MLM ke, jual insurans/unit trust ke, buat blog yg menjana income ke, ngajar budak2 tuition, part time jadik runner jual pizza ke.. macam2 lagiklah.. seandainya Aiman buat diam jerrr kompom Aiman.. ko dah gila!!

inilah gila yang aku rasa mmg betul2 giler babas punyelah.. sampai kenkadang aku pun rase giler terbabas2... semoga kegilaan tanpa sedar ini jauh la hendaknya dari kita semua..

3 comments:

Tukang cerita said...

salam....
knal ke teman lagi?
anak cgu zabir....
:)

Papa Chang said...

perghhh.... ini betoi2 nostalgia neyh... cner bleyh jumpe blog nie?? :D

Tukang cerita said...

adalaaaaaa......
seseornag kawan bagitau.....
tp, atas sebab2 tertentu....dia tk bagi habaq sapa....
:)