Monday, August 18, 2008

Isu-isu Semasa

Salam...

perghhh lame gile aku tak menulis.. bukan tanak menulis.. tapi byk sgt isu sampai aku pun pening nak tulis mende.. macam2 kisah yang benar, yang palsu, yang nyata, yang fitnah, yang rumours dan yang yang yang seterusnye...

dah 2 3 hari dah aku terpk sgt nak menulis pasal mende nie.. opsss... bukan disebabkan akuan sumpah aku terpk pasal mende nie.. tapi disebabkan aksi2 sukan olimpik yang membuatkan aku rase perlu untuk aku meninggalkan coretan abadi.. (selagi blog nie tidak dichop blog pembangkang kerajaan pusat ekekekeke)...

oklah.. aku berpendapat yg isu nie dah basi.. ala.. isu MRR2 yg retak semula, kes syabu RM1 juta lesap yg baru pun rasenye dh masuk dlm kategori basi.. isu yg aku nak conteng-conteng Atrso Ceria nie berkenaan langkah-langkah bijaksana dan bijakpandai pegawai2 exco tertinggi FAMe (Football Association of Merengkerapu).. berikut adalah antara ketetapan puak2 nie selepas sessi 'basuh minda' dorang:

1. Perlawanan Liga Super akan diadakan setiap Rabu dan Ahad, manakala Liga Perdana Isnin dan Jumaat.
2. Majlis juga memutuskan menutup pintu kepada khidmat pemain asing demi pembangunan dan pendedahan kepada pemain tempatan. Pemain asing didapati gagal mewujudkan nilai tambah kepada persaingan tempatan.

sila baca kat sini http://www.yob4ever.com/forum/index.php?showtopic=5785 dan sini http://www.yob4ever.com/forum/index.php?showtopic=5784

komen aku untuk point No. 1:
aku tak tau la ape justifikasi terbaik nak buat game hari Ahad.. ada makhluk tuh cakap hari Sabtu ada EPL.. so buat hari Ahad dgn harapan crowd EPL akan datang ke stadium untuk tengok game MSL.. wakluuuuuu!!! hari Ahad takde EPL ke?? hari Ahad bukan ada game2 yg dikategorikan sebagai SUper Sunday ke ngok??? kate belajar/keje/bercuti kat UK tapi ini pun taktau ke??? hari ahad bukan setakat EPL wehh... F1 hari Ahad, MotoGP hari Ahad, final Tennis/Badminton/Golf ect etc sume hari Ahad.. bangang gile aahhhh ketetapan nie.. camni bukan nak tarik crowd EPL layan MSL.. crowd MSL sendiri yang takkan layan MSL dah... BODOH BANGANG!!!!!!

aku bagi contoh ekk.. perjalanan dari KL ke Ipoh ambil masa min 2 jam.. tengok game kurang2 kol 11.00 p.m. baru keluar dari stadium (aku tak campor waktu melepak kat luar stadium sambil maki coach Perak yg belagak gile tuh.. dh nak berambos dah pun!) makan2 lepak2 dgn kenkawan.. kol 1.00 a.m. br gerak balik ke KL.. so kol 3 paling awal bleh sampai tol jln duta.. belum smpi umah lagik.. kene plak carpool.. pegi shah alam/bandar tun razak/ampang/selayang untuk ambil kenderaan masing2.. sudahnye kol 5 baru smpi umah..

kalo hari Sabtu aku yakin ramai yang gagahkan diri turun jugak ke Ipoh.. kene plak yang kebetulan balik kampung.. kalo ade game dan takde sebarang aktiviti keluarga yg extra penting.. sure pegi stadium layan bola.. ini macam kalu... hari Ahad baik la gerak terus ke KL.. esok nak keje lagik..

aku rase puak2 yang buat dasar nie mmg tak pernah turun stadium untuk tengok game MSL nie la.. dorang boh la hari Ahad ke hari apa pun dorang tak kesah pasal kalo dorang datang pun bukan drive sendiri.. driver ada.. driver ngntuk.. soh bodigad take over... dorang tido jelah... boleh la cakap beb!!!!

contoh nie untuk fan2 Perak spt aku nie... cner plak dengan fan2 pasukan lain spt Kedah, Selangor, Sarawak, N.9, Terengganu dan lain2 yang tinggalnya sejauh 150 - 200 km dari venue perlawanan?? mungkin bagi puak2 FAMe orang yg duduk dlm lingkungan 10-50 km dari stadium adalah orang yg minat bola.. padahal dorang beli rumah tuh lebih awal daripada tarikh stadium2 tuh di bina...

komen aku untuk point no 2:
bagi aku bagus jugak la buat mende nie... kalo bawak pemain import, dorang balik kampung bawak cite buruk jerr pasal bolasepak Malaysia.. dah le badan yang mengurus tergolong dalam kategori D (dungu kot) oleh AFC - tak jumpe la plak artikel die nie-... dah banyak sangat kepincangan dan mismanagement, siap anak buah berhutang gaji pun ade (Perak pun same daaa) mane la dorang tak letak dlm kategori D.. seb baik sampai D jerr kalo ade E atau F.. tah la... lu pk la sendiri!!

tapi kalo kate pemain import tak memberi nilai tambah kepada pemain tempatan aku rase amatlah sombong stetmen tersebut... dok salahkan pemain import la plak.. nape tak tengok kat kualiti pemain2 tempatan yang terdiri dari produk2 hasil program FAMe sendiri? adakah player2 tempatan mampu dan berkeupayaan untuk belajar dan menilai tambahkan diri sendiri?? bukan nak memperlekehkan pemain tempatan tapi ada ke pemain2 tempatan yang benar2 outstanding? so untuk bab nie aku serahkan kepada player2 tempatan la yg jawab.. plis la bersikap jujur...

kesimpulannye.. aku mmg terasa betul la yang FAMe nie membangangkan fan MSL dan mengagungkan EPL.. cehh!! dorang sendiri yang nak layan EPL.. tetibe beban letak kat rakyat2 biase nie jugak... aku rase kalo dorang implimen mende bangang nie.. maybe separuh sizen jerr.. pastu puak2 nie ramai2 jilat balik ludah dan kahak dorang.. tukar balik ke hari Sabtu... lagipun.. bukan dorang tak pernah buat keje2 menjilat sebelum nie.. time budak sengeh tuh ade lagik dlm FAMe.. dibuatnye game start kol 8 supaya budak sekolah boleh balik rumah awal... wakakakakakaka.. budak sekolah tuh kalo mak bapak abg kakak dorang yg dah keje tak bawak pegi stadium.. ingat dorang ade duit ke nak beli tiket???

last but not least... ok lagik la menjilat ludah sendiri dari bagi bontot sendiri kat orang lain ekekekeke...

FAMe ... the idiot is still inside!

No comments: