Thursday, April 30, 2009

mode hobi - aku bukan kaki pancing

salam...

perghhh lame gile tak bergerak page nie... mahap le kome.. teman sebok bebeno.. tp idak le sesebok oghang yg paling sebok di dunie ini... kome tau sape??? ada 'statement' menyatakan bahawasanya oghang yang paling sibuk di muke bumi ini adalah mereka2 yang tidak sempat untuk menunaikan kewajipan solat 5 waktu sehari semalam... semoga kita semua tergolong di kalangan orang2 yang berIman... amminnnnn...

nak cite banyak pun tak gune.. nie haa last wiken aku ke Teluk Rubiah buat pertama kalinya dalam sejarah umur aku neyh.. selama nie dok pegi Teluk Batik jerr... bestnye Teluk Rubiah nie adalah kerana pantainya menang di kawasan Teluk Rubiah Resort.. ditambah pulak dengan golf course 18 lubang, siap ala2 British Open lagi.. tee-off lubang ke-5 memang betul2 tepi pantai...
nak pulak lagik best.. kat sebelah tee-off tuh plak ada kawasan berbatu.. member aku dah pegi tempat nie 3 4 kali dah.. die pun dah try mancing.. so aku tah cner kali nie terasa amat teracun untuk memancing same.. bayangkan tuan2 dan puan2.. last sekali aku mancing ikan tepi ban depan umah aku mase aku sekolah rendah beb!! mencandat sotong tahun 2004 adalah aktiviti seakan2 mancing yang terlatest aku lakukan... mancing kat pantai mmg tak pernah!!!!

1st session kitorang setat kol 11.30 mlm, 25/4.. pancing punye pancing kitorang lepak sampai kol 3 pagi.. wakakakakaka kol 6.30 sudah kene bangun nak incharge exercise yg start kol 7 pagi.. layannnn!!!!! 2nd session.. tatkala orang dok sibuk wat closing.. kitorang turun lagi sekali kol 3 ptg 25/4 sampai kol 5 ptg... orang abih kursus kitorang pun abis mancing wakakakaka...

dalam 2 session nie.. dapat la aku tarik dekat 10 ekor ikan alhamdulillahhh.. antara ikan2 yg 'tumpas' di tangan aku adalah ikan bolos, karang, gelama, senangin, kerapu (kocik jor) buntal pun dpt ekekekeke... gambar nie time siang lerr.. sessi tghmlm gua lupe nak bawak digicam (majang.. digicam ko dh jd official camera program team building aku wehhh :P)

nie la kerapu yg aku dapat ekekekee.. kecik kan?!

hasil tangkapan tengah pagi

Faizry dan ikan bolos beliau
nampak macam expert abih.. tau la ko ninja faizry oihhh

7 comments:

Apai said...

Weh,boleh la ko join Yusmie lepas ni. Last week (25/4), dia pergi Pulau Sembilan (Pangkor) mancing. Minggu ni dia balik Grik, mancing kat Air Ganda pulak.

Anyway, 16-17 ni ko turun Marina Cove yek?

Papa Chang said...

la.. awat die tak hbq kat aku.. aku ade jerrr kat lumut wiken.. nie bulan may silap2 berkampung kat sana 2 minggu straight..

Apai said...

Aku pun tak tau dia pi Pangkor. Asal nyer dia nak join ke Bukit Merah tapi last minit dia ada kursus hari Sabtu. Tu yang dia tak pegi.

Anonymous said...

acik!!!!mengapakah semakin gain weight?hahhahaha...mish u2!!!

-manje

Papa Chang said...

itu bukan gain weight daa... itu optical illusion yang terhasil akibat geseran percikan garam dan molekul2 udara laut china selatan... hanya cameraman yang terer je bleh buat camtu muakakakaka...

mane tak gemuk.. buat kursus, orang lain yg penat.. acik bg instruction jerr.. tp tang makan.. same macam peserta.. 6 kali sehari beb!!

earth angel said...

nak cover ar tuh.hahhahahahahha.btw ile nak berkrusus di sini?

Papa Chang said...

kamu create la satu event yg ade kursus.. pastu invite acik.. haa senang sket kampeni nak luluskan budget ekekeke