Monday, July 13, 2009

mode gossip - CekeraMara Part 1

Salam..

tu dia.. kompom korang pening dgn tajuk di atas... aku saje2 improvisekan perkataan "cerekarama" kepada perkataan tersebut.. bagi nampak best dan menarik.. sebab apa??? sebab aku rase cite Mustika dalam slot cerekarama Sabtu lepas telah berjaya menembusi sifat2 normal tele-filem Melayu... (nie kompom waif aku dah tau ape aku nak cakap wakakakakaka)

aku tak tengok cite tuh dari awal.. so dlm kol 11.30 baru aku tertengok dan aku pelik sbb aku rase cite macam halfway tapi jam dah dekat kol 12 tghmalam.. ooooo tadi ade slot 100 hari PiEm (penting ke slot nie?? KPI pun tadak hang nak labun ape bijan oihhh) ok back to topic.. mase aku tengok.. si Mustika nie di bawak oleh ayah die ke Mahkamah.. aku bajet die nie anak angkat yang nak berkahwin so si ayah kene make sure Mustika nie tau status die.. rupenye arwah atok Mustika dh tinggalkan saham amanah (unit trust tuh.. korang bile nak labur?? ekekeke) RM300,000 yg die bleh gune selepas umur die cecah 21 tahun...

lepas tuh plak.. mak, kakak dan abg angkat die dah komplot nak bolot duit tuh.. si ayah plak terdengar dan marah... marah punya marah terus mampus (owhss de veri melayu.. yg nie jangkaan aku tepat)... sebelum si ayah mati, die sempat bgtau Mustika supaya tinggalkan umah kalo si ayah dh takde.. sekali mak dgn kakak angkat die saiko, die tinggal di umah dan terus dikahwinkan dengan abg angkat die...

lepas kahwin.. si hasben buat dek jerr sbb die bukan nak kawen kawin dgn Mustika, tapi sbb die pun tak keje, die tgh usha duit Mustika untuk die kawen dgn awek die.. si kakak angkat plak gile baik call Mustika untuk mintak duit besarkan umah mak die (si kakak nikah pada hari yg same mustika nikah.. so aku bajet sewa dewan sume tuh Mustika yg bayar kehkehkeh) Mustika sound direct "duit yang atuk bagi bukan untuk korang!".. haa terkedu mak dan kakak angkat die..

lepas tuh ade scene Mustika gaduh dengan laki die.. aku tak ingat ape punce tapi in the end pisau dah tertusuk kat perut laki die.. Mustika panik.. terus call Makcik Mahani (opsss lupe.. makcik Mahani nie tempat Mustika kongsi cite sejak kecik lagik. kat umah asik kene buli jerrr dgn family angkat die kann).. makcik Mahani dtg umah Mustika dengan Hubby die.. setelah laki Mustika masuk ambulance, polis cam biase tanye la ape yg berlaku.. DENGAN TIBA-TIBA Makcik Mahani bangun dan cakap... " dia menantu saya, saya bertengkar dengan die.. dan saya tikam die!". Mustika dan Suffian (hubby Mahani neyh la) terkedu... what the fish??!!

Mahani berkata lagi: "Mustika, sebenarnya nama makcik bukan Mahani, tapi Mastura". Jeng jeng jenggggggggggggggggggggggggggg... (mase nie jam dah 11.45 mlm dan aku amat sure yg mahani neyh mak kandung Mustika)

(gambar sekadar hiasan, sbb aku tgk cite nie mase kat kampung)

1 comment:

wife mu le said...

what the fish ? citer tak habis ni..wakakakaka..cepat2 sambong..potong stim ok (walaupun dah bajet ending dia camne)muahaha