Tuesday, October 06, 2009

mode ilmu - ingat2 le mati dah dekat

salam...

Filipina dah kena.. Indonesia jangan cerita.. Malaysia dah gegar2 goyang2 dah.. jgn buat taktau yerr dengan amaran Allah neyh.. yang ngelat ibadah (solat 5 waktu paling utama!) bawak2 la diri ke tikar (skrg karpet daa) sejadah... yang mengecek bawak2 la becakap benor.. yang merasuah bawak2 la amanah.. yang pendendam bawak2 la jadik pemaaf.. yang pemarah bawak2 la jadi pensabar.. pendek kata (bukan pendek akal).. memana perangai ala2 setan tuh bawak2 la mengucap dan mohon ampun pada Allah...


petikan di bawah diambil dari e-mail yang dihantar oleh seorang sahabat dari NGO HALUAN...

Untuk makluman peristiwa gempa bumi tersebut telah berlaku pada rabu 30 sept jam 17.16 petang dengan kekuatan 7.6 ritcer yang mengorbankan setakat hari hampir seribu lebih nyawa. Gegaran susulan pada 17:58 Gegeran kedua pada khamis 1 okt jam 8.52 pagi.

Jika dilihat waktu gempa bumi adalah pada 17:16, 17:58 petang dan pada 8:52 pagi. Jika dirujuk kepada ayat-ayat Allah swt pada nombor-nombor tersebut.

17:16 (Al Israa’ ayat 16)
“Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.”

17:58 (Al Israa’ ayat 58)
“Tak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz).”

8:52 (Al Anfal ayat 52)
“(Keadaaan mereka) serupa dengan keadaan Fir’aun dan pengikut-pengkitnya serta orang-orang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha kuat lagi Amat Keras siksaanNya
.”

No comments: