Wednesday, September 29, 2010

mode ofis - aku nak koje Ipoh

assalamualaikum and a greattt DAY!!!

aku nak pindah ipoh atau teluk intan atau setiawan atau paling jauh tepen.. aku nak menyeteldaunkan family aku di area yang berdekatan dengan famili besor aku.. aku mmg jenih fameli man, makanya aku rasa aku perlu mengukuhkan hubungan kekeluargaan aku dengan fameli aku dan inlow aku...

skrg nie, ada post kosong kat tepen, sebagai trainer/exec school of telecommunication.. topik/skop adalah very technical dan aku mmg takde background technical.. aku berpendapat yang 75% boss2 aku dah agree, cuma sorang yang tak bape agree kerana beliau seorang technical background dan berpegang kepada mitos : there is no chance for non-technical background to jump into technical subject..

bagi aku, tekad aku tinggi untuk berhijrah dan mitos ini adalah salah satu cabaran yang aku kena tempuh untuk mencapai matlamat aku.. yes.. mitos ini menjadikan technical itu sebagai privilage kepada orang di bidang tersebut dan secara tidak langsung merendahkan martabat management/business background.. it's all about concept and practical engineering.. and people with the right attitude will always do their best wherever they are.. and i'll prepare myself to take the challenge, its now up to that person to challenge her principle of life!

true story: ada budak high flyers di universiti tapi bila masuk keje, boss kene duduk sebelah even untuk tulis surat rasmi.. ada budak hanky panky kat universiti, tapi kreativitinya tinggi di tempat kerja.. korang ingat senang ke nak nakal2 kat sekolah/kolej/universiti kalo kreativiti tak tinggi?? kehkehkeh

wassalam

1 comment:

Naddiea said...

achang,bila korang nk pindah??very soon ke atau lepas lin deliver??hapdet sket.nanti nk jumpa u olls sebelum pindah okeh.