Tuesday, September 28, 2010

mode bola - banyak citerrr

assalamualaikum...

koje dah tak banyak.. so banyak membaca untuk menambah ilmu.. tapi banyak sangat bace kenkadang tuh pening jugak.. 1. mate ngantuk ngadap pc/laptop 2. information overload, byk sgt bahan bacaan yang berkaitan sampai tak tahu nak fokus 3. persepsi orang yang apabila kita rilex membaca blog, bagi mereka itu adalah membuang masa kerana bagi mereka membaca = baca buku.. waddefiysss..

raya baru nie, aku cuti lama.. bermula 28 Ogos sampai la 19 September, ikut kire hari, ada la dalam 23 hari solid molid aku cuti.. seminggu lepak KL 2 minggu solid di Teluk Sareh / Lekir / Ipoh.. terbaik, siap sempat beraya di pasar malam cameron highlands lagik haha.. the best is, kalau aku dari Setiawan ke Ipoh.. aku haram takyah bayar sesen pun tol dan keadaan jalan adalah cantik, dua lane, banyak traffic light jerr.. kalau aku memilih nak bayar tol.. aku akan masuk tol simpang pulai dan exit di tol Ipoh Selatan.. rm1.80 shj.. tadak makan roti jam di jalan, cume gaya pemanduan Ipoh drivers yang angak santai walaupun di lane tengah haha..

semasa cuti raya, sempat jugak aku ke stadium Ipoh, layan Piala Malaysia Perak vs ATM.. game bagi aku biasa jerr.. tak excited sgt pun.. excited pun sebab nak jumpe kenkawan yang 'baikot' liga Malaysia kakaka.. game pun tak menarik tambahan plak bila dpt tau refnye dari Selangor.. takyah sembang la Malaysia nak maju bab bola neyh kalo ref pun jenih kenegerian wakaka.. tapi bab ref nie aku maleh nak kecoh, yang aku nak kecoh adalah bab venue coordinator.. apekah tugas utama venue cooridnator nie sebenonye ekk?? pada aku, bila disebut coordinator nie.. die kene amik tau semua perkara A to Z.. die event coordinator.. die conductor kepada satu persembahan orkestra.. die floor manager even ke bab cleaner pun die kene amik tahu.. dan semestinya bab penyusunan penyokong2 di dalam stadium jugak adalah keje coordinator.. (sorry intro panjang berjela)

yang menghanginkan aku adalah kenapa penyokong2 ATM (diangkut secara beramai2 naik trak, bas, kurang sgt yang datang naik kereta/motor sendiri - minyak bas/trak sape bayar? rakyatttt jugak!)dibenarkan duduk di bahagian atas kawasan berbumbung stadium Perak? siap bawak drum pelbagai, pastu pukul dengan irama yang menjahanamkan gendang penyokong Perak.. last2 macam gumpunk bunyi drum dan gendang dipalu.. sakit telinga jerr.. bukankah di setiap venue dah di allocatekan tempat untuk penyokong pasukan lawan? nape tak arahkan dorang duduk area sane? tak paham tol aku.. makan elaun buterr jer coordinator neyh.. setakat sakit telinge keme maki tuh takde hal punye.. tak tahan kene maki baik dok jerr kat umah tunggu kenkawan apdet wakaka.. mmg semak arr drum ATM mase tuh, bunyi nak soh berkawad pun ada kakaka..

pelngalaman aku mase join fan2 Perak folo team ke sana sini, siap kene sound lagi jgn pukul gendang sebab ganggu VVIP.. cam haram.. dah la masuk free, makan free pastu nak tengok bola dalam keadaan senyap, baik pegi library weh!! aku ingat yang bagi arahan tuh mmg tahap pencacai penjilat aah.. mangang!!skrg nie, fan2 berbayar dibior jerrr pedih telinge gendang udah macam bunyi babun berselang dengan drum.. tuan rumah plak tuh!! cam haremmm...

sekali aku pegi stadium, ada jerr below par punye isu yang aku alami.. jangan sembang pasal kejayaan kalau usaha sekadar di pinggiran.. cheewah... akhir kalam.. bile lah FAM nak dapat presiden baru (dalam erti kata lain?? haha teka arrr.. kang aku tulis, mau aku kene ISA)

wassalam!

6 comments:

shahrilhakime said...

akhirnye ade juga entri baghu daghi kawankachang niii..... oiittt....bile nak menjengok blog aku nii.....

Papa Chang said...

blog mike byk sgt.. taktau nak bace yg mane satu kekekeke

kelisa_samudera said...

petame kali jumpe wanchang mase kat jamuan buke pose y4e. selamat bekenalan mike. kekekekke

Papa Chang said...

kelisa weh... ape name y4e mike?? teman dah lupe rasenye wakaka

kelisa_samudera said...

soffie. awok le satu2nye penyokong kedah yg ektif berlabun kat situ. kekeke

Papa Chang said...

mike la yg kuruih kecik2 tuh kan?? alamak seb baik tak ngutuk kedah haghi tuh wakakaka