Saturday, October 18, 2008

mode bola - Malaysia Vs Sierra Leone

Salam...

aku berkesempatan ke Stadium MBPJ mlm tadi untuk menyaksikan perlawanan peringkat kumpulan A Pesta Bola Merdeka edisi ke 40.. sampai2 jer stadium... aku menyaksikan keadaan padang yang seandainya dibajak 2 3 hari lagi dah boleh jadi bendang hahaha... keadaan fan seperti biasa amat mendukacitakan... aku rase ada dlm 800 - 1000 orang jer di wisel permulaan.. itu pun aku saspek campur dgn orang Nepal dan afgan yg tgk game pasukan dorang sebelumnye...

line-up Malaysia terdiri dprd Helmi kiper, Hafiz Zamani/Aidil/Daudsu/Irwan Fadli.. AmirulHadi/Shukor/Hairodeng/Indra.. Striker Safee n Zaquan team player lawan harap maaf la, sila rujuk website rasmi FAW ekekekekeke...

dalam 1st 45 minit ini yg sempat aku catit Msia vs SL:

Try (on target) 5 (3) - 3 (1)
Corner 4 - 0
Offside 1 - 0
Save 1 - 1
rasenye SL ade dpt kad kuning.. sliding tackle Indra

2nd half plak:
Gol - 4 - 0
Try (on target) 5 (4) - 1
Corner 1 - 0
Offside 1 - 0
Save 0 - 4

Msia subs Hairodeng > Hardi, Amirulhadi > Kyril, Shukor > Khaironnisam
SL subs tgk kat website FAWe tau!

Komen aku untuk player:
Helmi - tak bape di uji... compare dengan kiper SL..
Daudsu - 1st half almost 90% crosses SL dtg dari belah die.. selalu bocor dek penangan neat passing SL
Irwan Fadli - biase2 jerr.. 2nd half mase dh leading ada buat mistake bangang nak ayamkan player SL.. seb baik padang becak beb.. smpi umur berapa la die nie nak pandai
Hafis Zamani - Biasa.. at par.. takde yg outstanding kecuali baju yg sentiasa kemas haha
Aidil - extra point sebab score.. selain tuh at par..

Amirulhadi - Above par.. larian2 deras di dalam keadaan becak.. crossing dan try kene tajam lagik kot
Indra - MOTM aku..Gol pembukaan.. nampak match fitness bagus.. amik corner Msia sebelum Hardi masuk
Shukor - Biasa.. at par.. Shukor menang physical game dengan budak2 SL nie
Hairodeng - biasa2 jerr.. jadik bahan kepada fan2.. sometime bagus most of the time basic pun out.. adeihhh.. berapa kelahiran la baru power mamat neyh

Safee - sifat pure striker menyebabkan die agak 'nak makan' sorang'.. ada satu situasi patut serah kat indra untuk tap-in tapi die usik jugak bola tuh... banyak chances untuk gol
Zaquan - agak ke belakang compared dengan Safee.. ada satu chance one by one try tepat kat kiper.. dan menjadi antara punca kiper SL injured hahaha..

Overall Msia control 65% posession... tengokkan pelbagai faktor yang berjaya diterjemahkan sebagai kelebihan, mmg nampak la Msia main bagus kalo dicompare dgn SL nie.. SL selepas kiper utama injured dan masuk plak kiper yang ala2 joker.. maka hancur berkecailah clean sheet mereka.. (kiper nie suke2 ati lerrr baling bola kat kenkawan die.. sepak pun macam nak tanak jerr.. nampak sgt dtg bercuti haha) Sl main smpi min ke-70 jerr.. pastu nampak dorang dh tak larat.. cramp.. dsb..

sebut pasal cramp.. aku tak nampak fisio team SL.. tp aku pasan brader muke melayu yg duduk kat bench SL. asal Sl injured jerr die masuk.. tp spray ke hape ke sume takde.. errr SL tak bawak fisio ke? ataupun mmg brader nie fisio dorang.. keturunan Melayu Afrika ekekeke

lagi 1... jam kat Stadium MBPJ tak berfungi.. kecewa betul aku.. international invitation tournament camni pun FAW tak serius.. mungkin bagi FAW benda2 kecik camni tak penting.. tapi mende2 nie create 'inconvenience' kepada sesetengah orang seperti aku.. ada la sebab die kan!!

FAW kene belajar la... kalau takleh handle event.. outsurce jelah.. owh ya.. sape nak amik job kalau job printing tiket pun tak setel payment lagik hahahahaha...

nota kaki - game nie aku duduk area grandstand.. so takleh kutuk2 sgt.. kene plak crowd2 kat situ ala WAGs kuikuikui

2 comments:

Anonymous said...

eleh kalau ko nak kutuk,kutuk jelah, aku dah cakap kan tapi jangan dok sebelah aku la..
:p

Apai said...

Papa Chang, aku nak menyampaikan jemputan Jamuan Hari Raya sekaligus merangkap Reunion budak2 SIS 96 di Kediaman Tuan Hakim (Duan Usop) beralamat di No. 38, Jalan Kelab Golf (Padang Polo...takkan tak tahu kot) pada 25 Oktober 2008 bermula jam 12-6 petang. Bawak la anak-anak kembarmu, boleh la kami menatap. Ok bro!