Wednesday, February 04, 2009

mode cuti - JaBan part 5

hari terakhir.. ala aku dh tulis panjang2 dh smlm.. taktau le pesal takde dah textnye... cner la aku nak edit balik penulisan aku nie eekkk.. ok aku tibai... pepagi hari keluar ke Pasar Mangga 2, seberang jalan jerr dari Hotel Ibis nie.. mase sampai kedai sume baru nak mule operasi.. maka berteraburanlah handbag2 berjenama eksklusif yang dorang blm sempat susun kat rak..

habis kat situ.. kitorang cekout dan gerak untuk lunch di Ancol.. Ancol nie kawasan theme park ala2 Sunway Lagoon yang lokasinya di tepi laut.. sekali tgk mmg korang tak larat le nak mandi mande hatta celup kaki sbb pasir pantainye itam.. tapi aku salute anak2 Jakarta yang ilex2 bersuke-rie jerr mandi kat pantai nie.. sungguh tinggi ketahanan body mereka.. (maka aku amik pendekatan mendedahkan anak2 aku dgn hujan kat KLCC Park pada 2 Feb nan lalu ekekeke)..

habis kat Ancol.. kitorang terus ke airport.. kat sini kitorang jumpe Neng Sinta yang mewakili XLcomindo untuk menghantar kitorang.. cek-in sikit punye lame geng2 aku sume pakat extra luggage.. aku amat berbangga sbb luggage aku seberat 19.9 kg sahaja.. hand luggage jgn cite la.. walaupun berat aku rase ringan jerr aku gendong ekekeke

kisah hand luggage.. member aku Jeff (mmg name die korang bukan kenal pun wakaka) terbawa tanduk tangkuban parahu.. tanduk tuh ada kalimah syahadah so dan idak le tanduk untuk membunuh.. tapi disebabkan shape die sedikit tajam Jeff ditahan di scan device terakhir.. officer tuh dok mundar-mandir kulu kilir dok cakap "mesti dicek-in ini barang.. masih sempat untuk dicek-in".. si Jeff plak dok mintak lepas.. sekali atas jemputan Kak Ani (juga nama sebenar) aku datang dan terus cakap.. "bapak.. 20 ribu pak.. bisa ya?" sekali officer: 20 ga cukup.. 50.. mesti dikongsi ramei.. aku: bapak, kalo wang saya tarik ini ada bapak ambil ya? sekali aku tarik duit RM50 daa.. scene yg series tetibe jadik lawak ekekekee.. deal punya deal maka setellah dengan IDR40,000..

sekali bile dh cek tiket nak tunggu masuk flight.. ada announcement delay la plak.. nie yang aku marah nie!!! seb baik la technician terer.. captain HapeKeVonNameDIe plak pecut 747 die average 930km/h.. kitorang touchdown kat KLI dlm kol 10.30 gitu..tunggu beg.. aku naik ERL dan geng2 lain naik bas.. walopun Bdr. Tasik Selatan dekat dgn umah.. tpi jurang perbezaan harga tiket menyebabkan aku memilih destinasi Putrajaya

dan alhamdulillah kol 12.30 pagi 27 januari 2009 aku selamat sampai ke rumahku syurgaku...










Pak Herman, Gugun dan Mantri




pesal la Bro Zam condong ke kanan ekekeke
aku dan bagasiku.. ERL putrajaya tah kol bape tah
nota kaki:
- thanks to KTMIP atas pengalaman ini.. next trip jgn tinggal daku okeh?!!
- mase nie Perak dah ada MB baru kot.. hidup BN.. hidup MELAYU..!! khartttttttuiihhhhhhh!!!!

1 comment:

Anonymous said...

Huih! Naek kapei teghobang baju perakian tuh! Wakakaka!