Monday, August 09, 2010

mode gossip - macam2 hal



salam...

sabtu lepas aku ke Ipoh.. naik KTM shuttle dari KL Sentral 0925, sampai stesen KTM Ipoh jam 1225.. mmg sharp dan on time.. cumenye aku duduk dgn brader yg sedikit besar badannye berbanding dengan aku.. so aku kene mengecikkan diri dari kl sentral sampai ke tapah road.. syukur jugak lah sbb aku tido jerr sepanjang time tuh hahaha..

dalam train, seat aku di bahagian tengah, maka terbantutlah niat aku nak layan pemandangan sepanjang track.. dari tapah road (setelah aku dpt seat sebenar aku.. aku 6D-window okeh kekeke) ke ipoh barulah dapat layan.. cantik jugak pemandangan.. aku jadi kagum bile train melalui KTMB International Centre (Stesen batu Gajah).. punyelah besor tempat tuh, selama nie aku tengok dalam cite Thomas & Friends jerr.. kenkadang tengok kat Chugginton haha.. tige train baru KTMB dah ada kat situ.. mane lagi 3? belum setel hal komisen kot wakakakaka...

sampai stesen Ipoh, aku lepak2 dulu layan gerabak2 kat situ disusun semula.. dah puas ati kire bape gerabak tong minyak yang ada, aku gerak ke stesen bas Ipoh (bas loncat).. kat situ ada laksa dan cendol.. last aku pegi 15 tahun dulu.. masih adakah? haha maka dari situ hinggelah ke rumah kakak aku, ade la aku snap 2 3 gambor sebagai bukti.. layankannn





komen aku:
1. aku pernah lepak sekoah tuh seminggu kot, preparation sblm pegi PULAPAH, perkhemahan kadet polis kebangsaan 1996..
2. bangunan kosong nie bekas tapak fast food outlet Grandy's.. menjadi kegilaan sebab outlet nie bagi free refill.. sorang beli air, yang datang dekat 10 orang, minum jer pun wakaka.. paling gile kawan pernah amik gelas orang yg dah balik, bilas kat sink pastu refill balik!!
3. Wajah baru Taman Kanak-Kanak(TKK).. taktau nape dipanggil TKK padahal tempat nie tempat makan
4. Mcdonald pertama di Ipoh rasana, tahun 1993 camtuh kot.. berhadapan dengan Super Kinta.. happened to be the biggest supermarket until 1997 bila Jusco datang Ipoh
5. Awat sedih beno rupe Masjid Negeri nie.. ade kene mengene dengan cuaca politik semasa ke pun? Tok Mufti.. takkan wat tak nampak jerr?
6. Laksa dan cendol.. 3.00 jer weh!!

5 comments:

shahrilhakime said...

Gambo sekolah aku pun ade jugak chang????

Papa Chang said...

mike sekolah sini ke??
lorrrr hohoho.. tu lah, teman ponah tido sini ghasenye.. training kadet polis..

Papa Chang said...
This comment has been removed by the author.
shahrilhakime said...

iyeee....ini le sekolah aku dulu chang oooooiiii....sekolah yg ade kes student pukoi cekguuu....

chang ....nak mintak mike link kan blog aku ni haaa
http://dkosonglapan.blogspot.com

Papa Chang said...

ok2... akan dilinkkan..
udah buat dah hari tuh.. tapi tak jadik2.. ngape entahlerrr