Friday, January 09, 2009

mode keluarga - cuti panjang episod 2

salam... sepatutnye posting nie dtg dulu sblm posting bola.. tapi dh idea pasal bola lagik fresh, aku tulis yg itu dulu lah hehehehe...
31 Dec 08 - pepagi hari aktiviti biase persama nazrin iaitu makan nasi dagang di kedai wan capati yang berada di seberang jalan sahaja.. yang di rumah tunggu kitorang balik naru la dpt stok2 brekfes kekekeke... pastu pergi menyauk ikan keli dari kurungan2 mereke (apesal la aku lupe habes nak amik gmbr).. mama (mak mertua aku) memilih ikan2 dgn penuh semangat.. kalau aku pilih sure 10 ekor pun susah sbb aku rase sumenye kecik2 hehehehhee.. setelah bersusah payah.. akhirnye kitorang berjaya menaikkan ikan keli yang aku rase dekat2 8kg jugak lah...

tghari kitorang bergerak ke Ipoh... kene le sampai awal sbb majlis esoknye ade melibatkan Zidan dan Zurin.. tmpt persinggahan merangkap tempat majlis diadakan adalah di rumah Kak Yong (kakak sulung aku) di desa tambun.. ada tiga majlis: naik buai Zidan Zurin, kenduri kesyukuran Kakyong dan Yob balik dari Mekah, serta majlis merisik anak Nurul..

ptg nie setat kol 6 smpi la kol 8 mlm aku dan mak serta Kak Ila (kakak aku no 3) beroperasi menyiang ikan keli.. inilah 1st time aku siang ikan keli dlm kuantiti yang banyak.. selalu tuh rajin2 aku dlm 5 6 ekor jerrr... lenguh tahap gaban la jugak... kire punye kire kitorang saspek ade lebih 80 ekor keli yang disiang pada waktu tersebuttttttttt.. dh siang2 sume.. menu utama makan malam adalah ikan keli goreng serta ikan keli cili.. ade lauk2 lain.. kesimpulannye.. lauk ikan keli habis licin selicin licin nye ekekekekeke... dah abih melantak..

Jebat Ipoh beriye ajak lepak mamak nak pekena capati.. sekali mate aku dah layu.. geng2 y4e pun ade yg meracun ajak aku pegi karaoke.. tp apekan daya nikmat tido mengatasi segalanya.. maka berakhirlah tahun 2008 aku dan keluarga dengan santapan ikan keli spesel... good bye 2008


2 comments:

goooooood girl said...

your blog is feel good......

Apai said...

WanChang,

Takkan masih 'upset' dengan kekalahan Chelsea kot...hik...hik..hik..