Monday, December 28, 2009

mode gossip - amik iktibar



Salam...
sume tekejut... kejadian tak diingin ghope nie terjadi lagik... aku tgk keadaan nie dari beberapa perspektif:
1. driver - kompom die dh ngaku die ter'padam' sekejab... ape boleh buat.. hukum hakam dunia sedang menanti...
2. PLUS Berhad - jalan dah baru, dah naik taraf.. tapi berbaloikah 'prevention' yang disediakan? aku tak bape arif mende nie tapi aku tau teknologi road divider/barrier/crash divider ada dalam dunia nie semakin berkembang dan material pun dah berubah.. tapi kat highway PLUS aku dok tgk besi macam tuh la jugak.. tol mahal asik dok pertingkat toilet jelah korang neyh...
3. Pembuat Bas - aku tak sure bas dua tingkat nie sape yang pasang.. dlm palotak aku dok tingat BadanBas Sdn Bhd iaitu anak syarikat Nadi Corp (http://www.nadi.com.my/manufacturing_badanbas_index.htm).. bodi badan bas guna papan?? ape ke gajahnye.. takde ke kajian impact kalau kepingan besi kat bodi bas tuh begesel dgn divider?? tu la kalo buat nak nampak cantik jerrr...
4. Sani Express - haaa yang nie pun kene siasat.. teringat 1 cite tv dulu kisah driver bas kene bawak jugak bas walaupun die sepatutnye cuti dan balik kampung dgn anak2.. pastu supervisor soh ngaku die silap.. last2 member tuh kene penjara.. supervisor lepas tangan (bas Sani express jugak yg digunakan dalam cite nie tau!) dan desas desus mengatakan perkhidmatan Sani Express tidak digantung.. apesal ade dabel stended..?? pasal MD die Datuk dan glemer plak tuh?? chehhhh... cheapgoat punye alasan (kalau ade bunyi alasan tuh camni la)
5. JPJ - dah kuar kisah JPJ tak pernah buat modul untuk pemandu bas dua tingkat.. dah tu.. nape banyak jerrr bas 2 tingkat neyh... 1st time aku naik bas 2 tingkat tahun ujung tahun 2005.. skrg dah nak masuk 2010... tido ke hape wehh..???

kesimpulannye.. nak siasat mende nie.. tolong la siasat menggunakan pemikiran luar kotak... kpd mereka2 yg dah melawat beratus2 tempat kat ovesi kunun nak tingkatkan taraf prasarana awam neyh tolong2 la proaktif sket... bukan ape.. kalo jadik mende camni.. aku cukup nyampah kalo ade orang bagi cadangan haramkan operasi bas waktu malam.. yang bercakap tuh dah bape tahun tak naik bas awam??
aku harap geng2 tukartiub boleh ulas perkara ini dan kaitkan keadaan ini dengan golongan kapitalis.. aku tak bape handei nak link kan isu ini dgn kuasa kapitalis...
-Al-fatihah untuk semua mangsa yang beragama Islam...-

2 comments:

nurullicious said...

oit..emonye..i tau sape yang bg cadangan operasi bas pada waktu malam tu..biaserla..mamat yg ckp tu gelap..die takut pehni bas langgar die plak..haha

Papa Chang said...

die tuh.. siang pun belum tentu orang nampak wakakakakakaka